maanantai 14. lokakuuta 2013

Hallintaharkkaa

Viime viikon aksat jäi välistä, ja varmaan jää myös tällä viikolla, jos sitä sitten taas ensi viikolla yrittäis... Mun työkaverithan näyttää tuolta kuin kuvassa, niin niiden kanssa voi sitten tapahtua mitä vaan.. Ja kyseisen kaverin nimi on muuten Ilo ;)

Sunnuntain olin talkoohommissa mölliageissa, että saadaan vielä loppuvuosikin reenata ryhmässä. En osallistunut Rokin kanssa ollenkaan, mutta vähän harmitti jälkeenpäin, kun makseissa oli vain muutama koira, eikä niitten suoritukset mitään päätä huimaavia olleet, mutta...

Kisojen jälkeen suunnattiin tottis/tokotreeneihin. Oli ihan törkeän kylmä keli eikä meitä ollut montaa edes paikalla, joten aika pikatreenit vedettiin. Meidän teemana oli hallinnassa kentälle meno. Olin jättänyt aamuruuan koiralta pois (no sai se ehkä 10 raksua "muodon vuoksi") ja palkkana oli ehkä suurinta herkkua, eli kissanruokaa. Homman nimi oli siis mennä kentälle lähellä-käskyn alla, jolloin koira kävelee mun rinnalla löysässä hihnassa, ei kontaktissa mutta ei myöskään maata haistellen. Tehtiin tämä sama 3 kertaa, koiran aina välillä huilatessa autossa muiden vuoroilla. Mun odotukset oli varmaan turhan korkealla, koska varsinkin ekalla kerralla intoili kovasti kentälle menosta ja siellä olevista ihmisistä ja sain muutaman kerran huomatella, vaikka matka oli tosi lyhyt. Heti kentälle tullessa koira kuitenkin tarjosi itse kontaktia ja istu käskystä palkka hirveästi kehuja. Kahdella seuraavalla vuorolla koira tarjosi itse istumista kentällä ja tästä seuraa -käsky, josta heti palkka kun oli hiljaa. Oli yllättävän vaikeaa, kun sovittiin, että käytän vain ja ainoastaan sanoja lähellä, hyvä ja ei. Jotenkin kummasti sitä alkaa tekemään jotain äppäppäp.. kun koiraa pitää kieltää, joten tähän pitää itse muistaa kiinnittää huomiota. Mutta tällä teemalla mennään nyt jonkun aikaa, jos tääkään ei auta ni mä luovutan :P




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti